Корекція екологічної освіти в умовах сучасних викликів.

Authors

  • N.M. Lialiuk Донецький національний університет імені Василя Стуса

Abstract

Зміст екологічної освіти на пострадянському просторі традиційно включає основні компоненти: пізнавальний, ціннісний, нормативний та діяльнісний, в рамках яких формується світогляд, психоемоційна сфера, інтелектуальний контекст та мотиви та навички поведінки в конкретних умовах. Теза екологізації життя і освіти набула в Україні власного специфічного розвитку і закріплена в багатьох державних документах, в тому числі в законі «Про освіту» йдеться про формування екологічних компетентностей, тобто законом прописано глибина та напрямок екологізації навчання у всіх його формах (формальній за освітніми програмами відповідно до визначених законодавством рівнів освіти, неформальній і інформальній). Серед спільних для всіх компетентностей навичок є вміння оцінювати ризики та приймати рішення. Ці ключові вміння формують здатність людини адекватно реагувати на виклики з різних сторін світу і в тому числі з боку природної та антропогенної складової.

Author Biography

N.M. Lialiuk, Донецький національний університет імені Василя Стуса

кандидат біологічних наук, доцент кафедри ботаніки та екології