Формування екологічних компетентностей учнів засобами гурткової роботи.

Автор(и)

  • I.A. Leshchenko Донецький обласний еколого-натуралістичний центр

Анотація

Проблема взаємодії людини і природи в сучасних умовах розвитку суспільства набуває важливого значення. Дана проблема висвітлена в основних освітніх документах. Екологічне виховання визначено в них як одне з пріоритетних напрямків. В Законі України «Про освіту», відмічено, що складовою екологічної компетентності є екологічна культура і дбайливе ставлення до довкілля, таким чином засвоєння знань про природу є частиною всебічного розвитку дитини. В Концепції національного виховання приділено формуванню екологічної культури, заохочення молоді до активної екологічної діяльності, вихованню дбайливого ставлення до природних багатств. Крім того Концепцією екологічного виховання зазначено, що метою екологічної освіти є формування навичок, фундаментальних знань, екологічного мислення і свідомості, що ґрунтується на ставленні до природи, як універсальної, унікальної цінності.

Посилання

Закон України «Про освіту» від 05.09.2017.

Концепція екологічної освіти в Україні. М.О.Н. України, від 20.12.2001.

Концепція національного виховання студентської молоді (рішення колегії МОН 25.06.2009).

Формування екологічної компетентності школярів: наук. метод. посібник / Н. А. Пустовіт, О. Л. Пруцакова, Л. Д. Руденко, О. О. Коленькова. – К.: Педагогічна думка, 2008. – 64 с.

Теоретика – прикладний сенс компетентнісного підходу у педагогіці / І. Д. Бех // Виховання і культура. – 2009. – №12(17, 18). – С. 5–7.

Вербицький В. В. Концепція позашкільної еколого - натуралістичної світи на основі компетентнісного підходу. Проект, 16 серпня 2017 року.

Онопрієнко О. Концептуальні засади компетентнісного підходу в сучасній освіті. Шлях освіти. – 2007. – № 4.

Пустовіт Н. А. Сутність характеристики екологічної компетентності школярів Н. А. Пустовіт // Педагогічна наука. – Випуск.38. – Херсон: Видавництво ХДУ, 2005. – 400 с. – С. 186–191.

Пустовіт Н. Формування екологічної компетентності школярів / Н. Пустовіт, О. Пруцакова, Л. Руденко, О. Колонькова. –К.: Педагогічна думка, 2008.

Пометун О. Формування громадянської компентності : Погляд з сучасної педагогічної науки / О. Пометун // Вісник програм шкільних обмінів. – 2005. – № 20.

Сухомлинська О. В. Проблема «Природа – виховання» в педагогічній теорії та шкільній практиці України 20–30-х рр. / О. В. Сухомлинська // Педагогіка і психологія. – 1997. – № 2. – С. 73–80.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Секція 3. Екологічна освіта